۱۳۸۷ آذر ۱۶, شنبه

روز سرخ تقویم

16 آذر روز دانشجوست. اما در مورد دانشچویان دانشگاه آزاد زمان مناسبی برای این پرسش است که: «دانشجو کیست؟»

آیا دانشجو بودن به معنای درس خواندن در مقطعی بالاتر، فضائی دیگر و دروس تخصصی است؟ وظیفه ی ما به عنوان دانشجو چیست؟ آیا تنها درس خواندن است؟

در کشور های استبداد زده و دیکتاتوری مثل ایران، دانشجو همواره در خط مقدم مبارزه برای آزادی و عدالت بوده. دغدغه و مسئولیتی که در کشور های دموکراتیک از دوش دانشجویان برداشته شده.

در ایران هم این گونه بود و اکنون نیز هست.

روز 16 آذر را می توان نماد مبارزه با استعمار دانست، حادثه ای تلخ که پس از سیاه روز 28 مرداد اتفاق افتاد. دانشجویان در غیاب احزاب تار و مار شده و مردم از ترس به کنج خانه خزیده به پا خواستند و در راه استقلال و آزادی به خون کشیده شدند. روز دیگری نیز داریم که می توان آن را نماد مبارزه با استبداد داخلی دانست: 18 تیر، که در موسم خود به آن خواهیم پرداخت.

اما در جائی که با خفقان « ملک عبدالله جاسبی» هیچ گونه جائی برای رشد و تعالی تازه واردان از محیط دبیرستان به دانشگاه نیست نباید فراموش کرداین وظیفه هرگز از دوش ما برداشته نمی شود.

دانشگاه آزاد در کشور ما دچار یک استبداد مضاعف است.

دامشگاه حراست محور هرگز این اجازه را نمی دهد که در فضای عمومی دانشگاه فعالیت های دانشجوئی، نشریات، نشست های دانشجوئی و ... شکل بگیرد. تا مبادا ذهن دانشجو به پرسیدن عادت کند و بپرسد از مسئولین دانشگاه و بعد از آن از مسئولان کشور.

برای این که این روز هم از دستشان در نرود مراسم 16 آذر را خودشان برگزار می کنند، شبیه جشن های دبیرستانی و این روز سرخ را به روزی صورتی تبدیل می کنند.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

رفقا بيانيه دانشجويان سوسياليست پلي تكنيك به مناسبت 16 آذر در وبلاگ رسمي دانشجويان سوسياليست پلي تكنيك بخوانيد:
www.socialist-students.blogspot.com

ناشناس گفت...

گزارش همراه با عكس از تجمع 17 آذر در دانشگاه تهران:

http://www.dazm.blogfa.com/post-22.aspx

ناشناس گفت...

سلام و عرض ارادت
خسته نباشيد به شما براي اين وبلاگ جالب و البته موفق
و تبريك براي روز ارزشي دانشجو كه به نظر من همه روزهاي پيروزي عدالت بر استكبار در تاريخ بشري است و همچنين شادباش براي عيد سعيد قربان
پاينده و سعادتمند باشيد
بااميد به داشتن ايراني آزادو البته سبز و بي درد

ناشناس گفت...

با عرض سلام مجددو سپاسگزارم از لينك وبلاگ سرزمين مظلوم من
با كسب اجازه از محضر شما بنده وبلاگ با ارزش شما را پيوند كردم
بااحترام

ناشناس گفت...

اخبار مراسم 16 آذر دانشگاه شيراز را اينجا بخوانيد:‌

www.avayepolytechnic87.blogfa.com

تهديد به قتل دانشجويان منتقد و اعتكاف سياسي بسيجيان

ناشناس گفت...

با سلام و درود لینک شما داده شد
یاران مصدق

ناشناس گفت...

با سلام و خسته نباشيد
به نظر بنده براي هر چيزي بستر مناسب بايد باشد. فرهنگ لازم بايد باشد. متاسفانه قشر دانشجوي ما هيچ شباحتي به دانشجو ندارد. بيشتر محصل هستند. چند دانشجو مي شناسيد كه در حال دانش جوييدن باشن. آيا غير از اين است كه اگر كسي خيلي هنر كند اين است كه سره كلاس حاضر شود و هر آنچه كه استاد را گفت ياد بگيرد!!! آخرش هم امتحانش خوب بشود و دنبال نمره نرود!!!!!
حالا گيريم فضاي باز سياسي باز كنند. آيا واقعا استفاده مي شود؟ يا اينكه به آشوب كشيده مي شود؟ دانشجويان ما و كلا ما ايراني ها هميشه فكر مي كنيم درست حرف مي زنيم. درست فكر مي كنيم و درست عمل مي كنيم اما چون قسمت بوده و خواست خدا بوده نتيجه درست نمي گيريم؟؟؟؟؟
آيا قبل از انتخابات فضا باز نبود؟ حداقل در تهران كه بوداما چند روز قبل از انتخابات به جاي آنكه از اين فضا جهت باز شدن بحث هاي بايكوت استفاده شود ملت توي خيابان ريختن و صندوق عقب ماشين ها رو بالا زدن و شروع كردن به رقصيدن؟!!! دانشجو قبل از اينكه بحث و محيط باز سياسي را بخواهد مي بايست شعور سياسي خودشو بالا ببره. تا نه به خودش و نه به جامعه اش صدمه نرسونه.